BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//Franciscus Huis Weert - ECPv6.2.6.1//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-WR-CALNAME:Franciscus Huis Weert
X-ORIGINAL-URL:https://www.franciscushuisweert.nl
X-WR-CALDESC:Evenementen voor Franciscus Huis Weert
REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H
X-Robots-Tag:noindex
X-PUBLISHED-TTL:PT1H
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Paris
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20190331T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20191027T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;VALUE=DATE:20190413
DTEND;VALUE=DATE:20190415
DTSTAMP:20260622T131308
CREATED:20190304T092646Z
LAST-MODIFIED:20190318T102114Z
UID:6215-1555113600-1555286399@www.franciscushuisweert.nl
SUMMARY:Tentoonstelling boek van de Biest
DESCRIPTION:AFKOMSTIG VAN DE BIEST? \nKom nog eens kijken! \nZaterdag 13 april 2019 van 13 tot 18 uur \nZondag 14 april 2019 van 10 tot 18 uur \nLaat je nog eens zien en kom elkaar nog eens tegen! Beleef nog eens dat “vroeger” via foto’s en hun verhalen. Want verhalen van vroeger over de Biest zijn er. En veel. Komende grote fototentoonstelling in het Franciscushuis zal die verhalen nog eens overtuigend oproepen. En wie weet komen er nog meer herinneringen boven.\nWant wie kent ze nog\, die Biestenaren van rond 1950? Zoals Roos vanne Schipper\, Anneke van Theidoeër\, Bakker van Doeëre\, Mieke van ’t Sprengske en veel anderen. Historische figuren\, dat zijn het. Hun nazaten kunnen dat beamen. En dat doen ze ook. Door die talloze foto’s en de verhalen aan te leveren. Voor de tentoonstelling over de Biest en zijn bewoners. En voor het boek dat hierover komt. Overigens wordt dat reeds het elfde boek over Weerter wijken en kerkdorpen. \nDaarbij is de Biest nog steeds een levende en levendige Weerter wijk. Dat kun je merken aan bewoners die er nog steeds met plezier wonen. “Nooit vertrokken” zijn ze. \nDat moet zijn redenen hebben. Evenzeer zal het zijn redenen hebben waarom er nieuwe Biestenaren met plezier zijn komen wonen. En waarom oude woningen mooi zijn opgeknapt\, gerenoveerd of aangepast aan de huidige tijd. \nEen fijne wijk dus. De moeite waard. Al decennia lang. \nEen reden om dat nog eens te laten zien. \nOp dit ogenblik wordt de laatste hand gelegd aan de opmaak van het boek over de Biest. \nDit boek wordt uitgegeven door de werkgroep ‘de Biest en haar Bewoners 1950’ van de wijkraad ‘de Biest’ in samenwerking met de Stichting Geschied en Oudheidkundig Genootschap ‘De Aldenborgh Weert’. \nNa de uitgaven van Boshoven\, Vrakker\, Hushoven\, Laar\, Altweerterheide\, Moesel en Keent deel 1\, Altweert (Keent deel 2) en recentelijk het boek over het kerkdorp Swartbroek is dit het tiende boek in de reeks. Voorafgegaan door vele jaren intensief speurwerk en gegevens verzamelen zijn we trots op ons resultaat. Ook nu weer merkten we tijdens het verzamelen van de gegevens dat er veel belangstelling voor dit boek is. \nDownload folder voor meer informatie.
URL:https://www.franciscushuisweert.nl/evenement/tentoonstelling-boek-van-de-biest/
ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://www.franciscushuisweert.nl/wp-content/uploads/2019/03/Schermafbeelding-2019-03-18-om-11.17.07.png
END:VEVENT
END:VCALENDAR